Locka fler människor till att börja cykla är den vision som Vätternrundan jobbar för. För att uppnå den så tar de nu ett nytt grepp och lanserar Cyklapodden.

– Det här är ett nytt sätt för oss att nå ännu fler cyklister och ett sätt att se till att de är både förberedda och inspirerade när de kommer till Motala, säger Vätternrundans marknadschef Ulrika Smith Svenstedt i ett pressmeddelande.

Premiäravsnittet kom i veckan och gästades av SVT-profilen Stephan Wilson och slopestyle-stjärnan Martin Söderström. Därefter kommer det komma ett avsnitt i månaden som förutom cykling i stort kommer handla om hur man på bästa sätt förbereder sig inför Vätternrundans olika lopp.

Artikelbild

"Podcast är ett medium i tiden, så det känns naturligt att vi nu även finns med där." säger Vätternrundans marknadschef Ulrika Smith Svenstedt.

– Vi vill inspirera folk att både cykla och motionera. Podcast är ett medium i tiden, så det känns naturligt att vi nu även finns med där. Lyssnarna kommer att få riktigt bra tips under hela året, säger Ulrika Smith Svenstedt.