Fortsatt kraftig ökning för e-handeln

Den svenska e-handeln fortsÀtter vÀxa kraftigt Àven i Är.

Under pandemin 2020 nĂ„dde e-handelns tillvĂ€xt historiska nivĂ„er – och trenden ser ut att fortsĂ€tta. Arkivbild.

Under pandemin 2020 nĂ„dde e-handelns tillvĂ€xt historiska nivĂ„er – och trenden ser ut att fortsĂ€tta. Arkivbild.

Foto: Anders Wiklund/TT

HÀlsa och sjukvÄrd2021-05-20 07:31

OmsÀttningen ökade med 53 procent under första kvartalet 2021, jÀmfört med samma kvartal i fjol, visar Postnords rapport E-barometern.

Under pandemin 2020 nÄdde tillvÀxten historiska nivÄer och i likhet med i fjol Àr det försÀljningen av dagligvaror som ökade mest, med 128 procent. Flest handlade produkter kopplade till skönhet och hÀlsa, inklusive apoteksvaror, följt av klÀder och skor.

DÀrefter var det möbler och heminredning som vÀxte mest, med 81 procent respektive 65 procent.

Fler svenskar, totalt 48 procent, handlade frÄn utlandet och de mest populÀra lÀnderna var Tyskland, Kina, Storbritannien och USA.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!