Vi fick ju ändå pedeln som kompensation.
Men hur blev det?
Bullret från alla godståg som passerar, och det är inte ett i timmen, utan tätt. Det låter olika mycket beroende på vindförhållanden, så ibland kan man tror sig vara förflyttad till landningsbanan på Saab när de provar Jas Gripen.
Av vilken anledning måste godstågen hålla maxfart genom Motala? Vid de tillfällen hastigheten begränsats av olika skäl hörs det inte särskilt mycket – persontågen är nästan helt ljudlösa.
Men problemet är godstågen som kör med vad det verkar vara åttakantiga hjul och bromsok som kärvar dygnet runt.
Var det så det skulle bli i vårt lugna fina Motala?
Borta är snart den tunga godstrafiken med lastbilar genom staden, men i stället har vi detta bullerfenomen till järnväg.
Man kan bara ana hur det kommer att bullra när man river det gamla godsmagasinet också...
En uppgift till de i Motala kommun som bär ansvaret för det här bygget! Se till att det kommer upp skyltar med hastighetsbegränsning för dessa tåg. Har vi det för biltrafiken så varför inte även för godstågen. Alternativt, sätt upp betydligt högre bullerskydd som täcker hela sträckningen genom stan.