När nu Platen tagit sig samman efter åtta sorger och ännu fler besvikelser och börjat besvara de negativa insändare som varit kan man konstatera att kompetensen gällande kommunikation till hyresgäster och personal inte finns.
I sitt svar visar man att man saknar läskunnighet eller så finns det andra problem. Man har nämligen inte svarat på det som andra skrivit, utan hittat på saker som man trott skulle vara bättre att skriva om.
Ingen har nämligen skrivit om era områdesblad, tidning eller hyresförhandlingsresultatet. Det som är omskrivet är att ni inte behagade er varken informera hyresgäster eller personal om att ni krävt inte bara en hyreshöjning utan rekordhög sådan. Detta är fakta. Ni har överlåtit till hyresgästföreningen att med sina informationsblad låta dess medlemmar informera personal och oss andra hyrsegäster som inte är medlemmar. Detta har retat mig och andra men det tycker ni tydligen är som det ska vara.
När så svaret kommer så är det enda argumentet att ”det har vi aldrig gjort tidigare”. Att förnya sig, vara med i tiden och tänka på sina kunder det finns det inget behov av tydligen. Det har man ju aldrig heller gjort tidigare så varför nu?
Som en mycket besviken hyrsegäst kan jag bara säga – god dag yxskaft och kanske säga att det är lika bra att ni inte svarar på insändare framöver.
Ni har väl retat upp era hyresgäster så det räcker nu.