Stödigheten har fått ett ansikte

Motala2013-02-01 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Efter den insändarstorm som varit mot Platens uppenbara lojhet och nonchalans mot både hyresgäster och anställda har nu Platens ledning behagat att ta den berömda baken från stolen och avlämna ett svar. Ett svar som visar att det som andra tidigare sagt om Platens kompetens eller vilja att hålla en dialog inte finns. Svaret som Platen avgivit säger bara att "vi har gjort rätt eftersom vi alltid gjort så här". Med andra ord har en liten elitklick i Platens ledning bestämt att hyresgästerna har fel för de fattar inget i alla fall. Att Platens inte vill vara ett modernt företag som vill ha en dialog med kunder och anställda säger man inte ett ord om. varför en lätt tydning av detta är att man inte vill det.

Sedan rabblar man upp att man har andra kommunikationsvägar nämligen områdesblad och tidning. Men snälla nån - om man har detta varför använder man de inte till det som hyresgästerna vill? Men det begriper väl inte vi hyresgäster heller på? Ledningen har ju rätt eftersom man alltid gjort så. Monologen med Tage Danielsson och Harrisburg börjar kännas igen, fast nu i Motala.

Läs mer om