Filmen visades på filmfestivalen i Venedig på tisdagen och tävlar om Guldlejonet under veckan. De första recensionerna som kommit hyllar den svenske regissören och hans film.
Brittiska The Guardian ger filmen högsta betyg och skriver bland annat att "ingen annan hade kunnat göra den", att den är "modig, förtrollande och helt omöjlig att sätta en stämpel på". Recensenten skriver också att "Andersson tycker att livet är en komedi och att det känns som en tragedi".
Filmsajten Indiewire ger också högsta betyg och skriver att Andersson nu sällar sig till Samuel Beckett och TS Eliot. "Det är ett unikt sätt att berätta...varje enskild scen är ett litet mästerverk i scenografi".
The Telegraph skriver att filmen "är som ett samarbete mellan Monty Python och Samuel Beckett", att det är omöjligt att beskriva filmen i ord och att detsamma gäller dess bilder och idéer.
Amerikanska Hollywood Reporter skriver att Andersson är "en stilistisk perfektionist" och att filmen är rolig, men inte lockar till gapskratt eftersom det hela tiden finns en underliggande desperation. (TT:s utsände)