Det var i en krönika i Dagens Nyheter tidigare i veckan som journalisten och författaren Alex Schulman skrev om Ica-handlare i ljuset av de stigande matpriserna.
"I dag Àr Ica-handlaren sjÀlva sinnebilden för en girig entreprenör som tjÀnar pÄ att vi mÄste Àta", skriver han.
I tidningen Dagligvarunytt svarar Ica-handlaren Mikael Gadd och pÄpekar samtidigt att Alex Schulman har lÄnat ut sitt ansikte till den konkurrerande butikskedjan Willys.
För Aftonbladet kallar nu Alex Schulman sitt Àmnesval för slarvigt.
"Jag borde inte skrivit en text om Ica över huvud taget nÀr jag samtidigt hade ett samarbete med deras konkurrent", skriver han i ett sms till tidningen.
Inte heller DN:s chefredaktör Peter Wolodarski tycker att texten blev sÀrskilt lyckad.
ââDet uppmĂ€rksammades efter publicering och vi har pratat med Alex och han sjĂ€lv tĂ€nkte inte pĂ„ sambandet. Han beklagar det. Han borde inte skrivit den krönikan. Hans avsikt, som han har förklarat den, var att prata om symbolen Ica-Stig mer generellt, sĂ€ger Wolodarski till Dagens Media.