Vi lever i konstiga tider och Motala Energi vill be sina kunder om ursÀkt. Trycket de upplever just nu Àr enormt nÀr det kommer till sin kundservice och de har extremt svÄrt att hinna med. Kunderna ringer och Àr mycket oroliga för det som kommer. Trycket har varit sÄ stort att till och med deras hemsida har gÄtt ner tvÄ gÄnger. DÀrför beslutade de nyligen att de mÄste tacka nej till alla nya kunder. De hinner helt enkelt inte med att hjÀlpa alla sÄ som de vill.
Motala Energi Àr en framgÄngssaga som omsÀtter el till ett vÀrde av en halv miljard.
â Det Ă€r en stor tillvĂ€xt för ett företag som primĂ€rt jobbar lokalt i Motala. Som vi sĂ€ger: âDet lilla elbolaget med det stora hjĂ€rtatâ, det Ă€r en tes som vi hela tiden jobbar med, berĂ€ttar Ted Wennermark som Ă€r Motala Energis VD.
Vidare uttrycker han sin oro.
â Vi har svĂ„rt att upprĂ€tthĂ„lla företagets satta strategi nĂ€r det bland annat kommer till hur vi hanterar vĂ„ra kunder. PĂ„ grund av lĂ€get pĂ„verkar detta vĂ„r kundserviceavdelning i en negativ riktning. Trycket Ă€r enormt. Vi vill vara företaget som har Sveriges bĂ€sta kundbehandling.
Han fortsÀtter:
â Inte nog med att trycket Ă€r enormt pĂ„ vĂ„r kundservice, det Ă€r Ă€ven tufft att i nuet att hitta alla verktyg som sen kan bli till lösningar för vĂ„ra kunder. Men vi jobbar intensivt med att hitta sĂ„ bra "nycklar" som det bara gĂ„r.
FramgÄngen för Motala Energi beror pÄ flera orsaker. Ted beskriver att de alltid har jobbat lokalt och lÄngsiktigt, och de har satsat stenhÄrt med att utveckla ett hÄllbart företag. I och med detta har de utvecklat en egen app för sina kunder, dÀr kunden kan följa sin elförbrukning med mera. MÄnga saker Àr redan pÄ plats men de fortsÀtter att arbeta med sin utveckling. Motala Energi vill helt enkelt bli bÀst inom branschen.
TyvÀrr mÄste de pÄ Motala Energi i nulÀget tacka nej till alla nya kunder.
â MĂ„let nu Ă€r att försöka hjĂ€lpa och stötta alla kunder som kontaktar oss. Vi vill skapa sĂ„ goda förutsĂ€ttningar som det bara gĂ„r i dessa svĂ„ra tider. Historiskt har vi haft mycket bra prisbilder pĂ„ den el vi sĂ„lt men nu Ă€r, som alla vet, priserna extrema, menar Ted.
Den tuffa elmarknaden gör att Motala Energi tittar pÄ olika lösningar för sina kunder, dÀr en möjlighet kan vara att kunderna kan fÄ dela upp sina betalningar. Detta kommer i skrivande stund att vara pÄ plats inom nÄgra dagar.
â Vi utökar Ă€ven vĂ„r kundservice och hoppas att genom detta kunna möta efterfrĂ„gan bĂ€ttre. Vi pĂ„ Motala Energi har sagt sĂ„ hĂ€r; Vi mĂ„ste tacka nej till alla nya kunder men har ocksĂ„ valt att göra ett undantag dĂ„ det kommer till företag och privatpersoner i Motala och Borensberg. Det Ă€r ett litet verktyg som kan göra skillnad, avslutar Ted.
Vill du fÄ hjÀlp eller stÀlla dig i kö hos Motala Energi? Klicka hÀr!