Annonssamarbete med Motala Energi

Motala Energi ber om ursÀkt

”Vi ber om ursĂ€kt men vill hjĂ€lpa. Nu kan vi inte ta emot fler kunder”, förklarar Ted Wennermark, bolagets VD.

Foto: Motala Energi

Native2022-09-28 09:41
Detta Àr ett annonssamarbete.

Vi lever i konstiga tider och Motala Energi vill be sina kunder om ursĂ€kt. Trycket de upplever just nu Ă€r enormt nĂ€r det kommer till sin kundservice och de har extremt svĂ„rt att hinna med. Kunderna ringer och Ă€r mycket oroliga för det som kommer. Trycket har varit sĂ„ stort att till och med deras hemsida har gĂ„tt ner tvĂ„ gĂ„nger. DĂ€rför beslutade de nyligen att de mĂ„ste tacka nej till alla nya kunder. De hinner helt enkelt inte med att hjĂ€lpa alla sĂ„ som de vill. 

Motala Energi Ă€r en framgĂ„ngssaga som omsĂ€tter el till ett vĂ€rde av en halv miljard. 

— Det Ă€r en stor tillvĂ€xt för ett företag som primĂ€rt jobbar lokalt i Motala. Som vi sĂ€ger: ”Det lilla elbolaget med det stora hjĂ€rtat”, det Ă€r en tes som vi hela tiden jobbar med, berĂ€ttar Ted Wennermark som Ă€r Motala Energis VD. 

Vidare uttrycker han sin oro. 

— Vi har svĂ„rt att upprĂ€tthĂ„lla företagets satta strategi nĂ€r det bland annat kommer till hur vi hanterar vĂ„ra kunder. PĂ„ grund av lĂ€get pĂ„verkar detta vĂ„r kundserviceavdelning i en negativ riktning. Trycket Ă€r enormt. Vi vill vara företaget som har Sveriges bĂ€sta kundbehandling. 

Han fortsĂ€tter: 

— Inte nog med att trycket Ă€r enormt pĂ„ vĂ„r kundservice, det Ă€r Ă€ven tufft att i nuet att hitta alla verktyg som sen kan bli till lösningar för vĂ„ra kunder. Men vi jobbar intensivt med att hitta sĂ„ bra "nycklar" som det bara gĂ„r. 

FramgÄngen för Motala Energi beror pÄ flera orsaker. Ted beskriver att de alltid har jobbat lokalt och lÄngsiktigt, och de har satsat stenhÄrt med att utveckla ett hÄllbart företag. I och med detta har de utvecklat en egen app för sina kunder, dÀr kunden kan följa sin elförbrukning med mera. MÄnga saker Àr redan pÄ plats men de fortsÀtter att arbeta med sin utveckling. Motala Energi vill helt enkelt bli bÀst inom branschen.

TyvĂ€rr mĂ„ste de pĂ„ Motala Energi i nulĂ€get tacka nej till alla nya kunder. 

— MĂ„let nu Ă€r att försöka hjĂ€lpa och stötta alla kunder som kontaktar oss. Vi vill skapa sĂ„ goda förutsĂ€ttningar som det bara gĂ„r i dessa svĂ„ra tider. Historiskt har vi haft mycket bra prisbilder pĂ„ den el vi sĂ„lt men nu Ă€r, som alla vet, priserna extrema, menar Ted. 

Den tuffa elmarknaden gör att Motala Energi tittar pĂ„ olika lösningar för sina kunder, dĂ€r en möjlighet kan vara att kunderna kan fĂ„ dela upp sina betalningar. Detta kommer i skrivande stund att vara pĂ„ plats inom nĂ„gra dagar. 

— Vi utökar Ă€ven vĂ„r kundservice och hoppas att genom detta kunna möta efterfrĂ„gan bĂ€ttre. Vi pĂ„ Motala Energi har sagt sĂ„ hĂ€r; Vi mĂ„ste tacka nej till alla nya kunder men har ocksĂ„ valt att göra ett undantag dĂ„ det kommer till företag och privatpersoner i Motala och Borensberg. Det Ă€r ett litet verktyg som kan göra skillnad, avslutar Ted.

Vill du fĂ„ hjĂ€lp eller stĂ€lla dig i kö hos Motala Energi? Klicka hĂ€r!  

Den hÀr annonsen Àr producerad av en kommersiell skribent. Den Àr alltsÄ inte skriven av nÄgon av vÄra journalister pÄ MVT.