ALFA ROMEO
- Alfa Romeo Giulietta, säger Jacob Axelius försäljningschef på Hedin bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Formerna, många tycker att de är fina med sitt eget formspråk.
AUDI
- A4 Avant, i november kommer den nya A4:an med ny plattform, säger Richard Willborg, märkesansvarig på Engströms bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Prisvärd och genuin. Kombin har bra med lastmöjligheter för golfbagarna och fjällresan.
BMW
- BMW 5-serie, säger Maria Ljungblad, marknadsansvarig på Björkmans bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Framförallt komfort, design och körglädje. En bra paketstruktur till tjänstebilskunderna.
Citroën
- Citroën C4 Cactus, säger Maria Ljungblad, marknadsansvarig på Björkmans bil.
Vad tilltalar kunderna?
– En tuff, modern bil med hög komfort. Den visar Citroëns inställning och nya idéer.
DACIA
- DACIA Duster, säger Pär Stjärnberg, marknadschef på Rejmes.
Vad tilltalar kunderna?
- Mycket bil för pengarna. Billig, robust, bra kvalité och tre års garanti.
FIAT
- Fiat Freemont, säger Jacob Axelius försäljningschef på Hedin bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Utrymmena och prestandan. Man får mycket bil för pengarna, bland annat 4-hjulsdrift, automat och underhållningspaket med dvd-skärmar i baksätet.
FORD
- Ford Focus kommer att sälja mest, säger Pär Stjärnberg, marknadschef på Rejmes.
Vad tilltalar kunderna?
- Pris och utrustning är attraktivt i kombination med hög säkerhet.
HONDA
- Honda Civic, den är konkurrenskraftig i klassen, säger Robert Almevik, försäljningschef på Sven Almevik bil.
Vad tilltalar kunden?
- Väldigt smarta och fina utrymmeslösningar i en bil som inte är onödigt stor. Den kom i en ny modell 2014, det är dessutom en trevlig bil på vägen.
HYUNDAI
- Jag tror det kan bli nya i20, säger Joakim Lundquist, försäljningschef på Bilbyter.
Varför?
- Mycket bil för pengarna. Välutrustad och väldigt bra utrymme, stort baksäte och bagage. Den har även en väldigt snygg design.
JEEP
- Jeep Grand Cherokee, säger Jacob Axelius försäljningschef på Hedin bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Många gillar bilen som sådan, det är ett nischat märke. Kunden vill ha den typen av bil, en stor suv med fin komfort,
KIA
- Det blir Ceed. Svaret är ganska enkelt, en bil i c-segmentet (även kallad golfklassen, redaktionens anmärkning) kan vem som helst köpa egentligen, säger Christian Fornell försäljningschef på Bilbörsen.
Vad tilltalar kunderna?
- Bilen är välutrustad från början, man får väldigt mycket bil för pengarna ihop med en 7-års garanti.
LANCIA
- Lancia Voyager, det är den enda modellen vi säljer, säger Jacob Axelius försäljningschef på Hedin bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Utrymmesmässigt en bra bil med komfort som passar barnfamiljen.
LEXUS
- Lexus NX 300, garanterat, säger Magnus Nilsson, försäljningschef på Askling bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Lagom storlek, passar många, ekonomisk eftersom det är en hybridbil.
MAZDA
- Mazda 3, den kom i en ny modell 2014, säger säljaren Lasse Isvinge.
Vad tilltalar kunderna?
- Väldigt välutrustad, mycket bil för pengarna.
MERCEDES
- Mercedes C-klass, det är vår volymbil, säger Jacob Axelius försäljningschef på Hedin bil.
Vad tilltalar kunderna?
-Komplett bil med fina köregenskaper, bra komfort och hög kvalitétskänsla. Och så är det en Mercedes, många säger att de vill ha en stjärna på grillen.
MINI
- Mini 5-dörrars, säger Maria Ljungblad, marknadsansvarig på Björkmans bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Nya MINI kom med 5-dörrar i slutet av förra året. En mindre premiumbil som ställer höga krav på design och prestanda. En bil som sticker ut med attityd.
MITSUBISHI
- Mitsubishi Outlander, Maria Ljungblad, marknadsansvarig på Björkmans bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Praktisk SUV med mycket teknologi. Plug-in och eldrift. Miljöinriktningen blir mer och mer intressant för kunderna.
NISSAN
- Nissan Quashqai, den kom i ny modell under 2014, säger Tomas Wiestål, försäljningschef på Biva.
Vad tilltalar kunderna?
- Är lite högre och ser ut som en suv, det är ett väldigt populärt segment nu.
OPEL
- Opel Astra. säger Tomas Wiestål, försäljningschef på Biva.
Vad tilltalar kunderna?
- Det är vår volymbil, låg bensinförbrukning, bra prisbild, säger Tomas Wiestål, försäljningschef på Biva.
PEUGEOT
- Peugeout 308, säger Johan Berggren, försäljningschef på Appelskogs bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Tillräckligt stor för en barnfamilj och tillräckligt liten för ett par. Fin bil att köra i kombination med de snåla motorerna,
RANGE ROVER
Vilken bil tror du säljer mest 2015?
- Land Rover Discovery Sport, säger Jacob Axelius försäljningschef på Hedin bil.
Varför?
- En helt ny modell, en stor suv som vi tror på.
RENAULT
- Renault Clio, säger Pär Stjärnberg, marknadschef på Rejmes.
Vad tilltalar kunderna?
- Känsloväckande design, formatet och ny modern teknik, säger Pär Stjärnberg, marknadschef på Rejmes.
SEAT
- Seat Leon, säger Philip Hall, märkesansvarig på Engströms bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Den är framförallt snygg med fina linjer. Det är en säker bil också.
SKODA
- Skoda Octavia, säger Niclas Winberg, märkesansvarig på Engströms bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Modellen fick en helt ny plattform 2013 vilket gav ett lyft. En väldigt bra familjebil och modern teknik till en vettig peng.
SUBARU
- Subaru Outback, säger Christian Fornell försäljningschef på Bilbörsen.
Vad tilltalar kunderna?
- Vi har lojala kunder. Årets nya modell har en mer modern touch. Den tidigare modellen har vi haft i fem år nu. Det har varit vårat flaggskepp under många år. Den erbjuder mycket plats i bagage och baksäte. Bilen är rikligt utrustad och har fyrhjulsdrift.
SUZUKI
- Sx-cross, säger säljaren Lasse Isvinge på Almeviks motor.
Vad tilltalar kunderna?
- Den har en bra bensinmotor och fyrhjulsdrift till en vettig prislapp.
TOYOTA
- Ganska övertygad om att Toyota Auris kommer att vara vår främsta volymmodell, säger Magnus Nilsson, försäljningschef på Askling bil.
Vad tilltalar kunderna?
- Lagom storlek på bil, trevlig design och den drar betydligt mindre än många andra bilar utan hybrid.
VOLKSWAGEN
- Den nya modellen av Passat som vi har börjat sälja, säger Tomas Robertsson, märkesansvarig Engströms bil.
Vad tilltalar kunderna?
- De har blivit mer miljövänliga, vilket innebär att det har blivit lägre skatt på dem. Stor, rymlig och prisvärd, framförallt som tjänstebil.
VOLVO
- V70 och XC70 kommer att vara ännu mer dominanta, säger Pär Stjärnberg, marknadschef på Rejmes.
Vad tilltalar kunderna?
- Både komfort och säkerhet är i toppklass. Det är troligen sista modellåret, vilket brukar innebära förmånligare priser.
Klicka här för att se listan för Norrköping.