Utbildningen som går under namnet modig.communication är i sin slutfas. Under torsdagen presenterade deltagarna de fallstudier man gjort hos olika företag och organisationer i Motala.

– Studenterna har tagit fram ett program med digitala åtgärder åt dem, berättar en av mentorerna, Rickard Eriksson.

Vad som gjorts fick deltagarna berätta för varandra under en examination i Motala convention centre.

Anna Adolfsson har varit på Motala turistbyrå och Tillväxt Motala. Under sin presentation menade hon att det finns stor potential för dessa att marknadsföra sig digitalt.

– Frågan är hur man tar hand om det, sa hon och nämnde att ett sätt kan vara att flytta ut större delen av turistbyråverksamheten på nätet.

Turistbyrån och Tillväxt Motala kommer att få ta del av hennes slutrapport.

–Sedan ska vi ha en sittning och se vad vi kan komma fram till.

Rickard Eriksson verkar nöjd med utfallet av utbildningen.

– Några har redan fått jobb, andra ska starta eget eller fortsätta att plugga inom området.