Inga singlar nappade på kampanjen

Motalaborna rankade sig som oattraktiva och singlarna själva verkar inte vilja ha någon förändring. Kampanjen Motala Makeover ser ut att bli en flopp.

Gensvaret för singelkampanjen har varit noll.

Gensvaret för singelkampanjen har varit noll.

Foto: Leif R Jansson / TT

MOTALA2015-05-05 18:01

MVT kunde tidigare under våren avslöja att Motalaborna rankade sig själva som Sveriges oattraktivaste singlar i nätdejtingsajten eDarlings undersökning.

Något som Tillväxt Motala och Centrumföreningen ville råda bot på och tillsammans drog de därför igång kampanjen Motala makeover, en kampanj för fler attraktiva Motalabor.

Under våren har nu därför singlar erbjudits rabatter på skönhetsbehandlingar, friskvård, träning och kläder och dessutom har stadens singlar kunnat boka tid för en personlig styling för lite extra tips och trix. Men ännu har inga singlar nappat på kampanjen.

– Det har inte varit någon jätterush. Faktiskt så har inte en enda bokat in sig för personlig styling, säger centrumutvecklaren Lotta Eliasson som nu funderar på om man behöver påminna Motalaborna om chansen att bli attraktivare och nämner förslag som modevisning och skönhetsmässa. Så vad som händer med stadens singlar återstår alltså att se.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om