– Vi väljer att tillföra ännu ett koncept. Vi vill göra butikerna mer attraktiva i våra städer, säger regionchef Daniel Ganstrand.
Etableringen av den nya skokedjan i Motala innebär att det har krävts en del omgörningsarbeten i butiken för att kunna rymma ytterligare ett sortiment, parallellt med Din skos produkter.
Enligt Ganstrand erbjuder Nilson shoes märkesskor och följer trenden för den medvetne konsumenten. Utbudet riktar sig såväl till en yngre som äldre publik.
Förutom att företaget vill kunna erbjuda ett bredare sortiment i Motala medger regionchefen att utvecklingen är viktig i och med att kunderna blir kräsnare och kräsnare. E-handeln, säger han, är konkurrerande och för att inte tappa kunder som vill handla i fysiska butiker måste marknaden breddas.
– Det här är ett sätt att bli en attraktivare butik, säger han.
Satsningen i Motalabutiken innebär också att personalstyrkan med tre fastanställa nu har utökats till fyra.