Så klagar vi på restaurang

Bröd som är för segt och kött som inte har den gradprecisa stektemperatur man önskat sig. Magnus Levin driver Levins matsalar och har hört det mesta under sina år i branschen.

Ett stressigt jobb med många kunder som vill ha uppmärksamhet. Tina Johansson är servitris på Levins kök i Motala.

Ett stressigt jobb med många kunder som vill ha uppmärksamhet. Tina Johansson är servitris på Levins kök i Motala.

Foto: Anders Törnström

Motala2013-07-29 07:30

– Det finns befogad och obefogad kritik. Obefogad kritik kan vara att något som smakar väldigt mycket, det tycker folk är salt. Då har man aldrig ätit mat som toppat smaken, säger Magnus Levin.

31-åringen har jobbat i restaurangbranschen sedan sena tonåren och bland annat varit köksmästare på Stångs i Linköping, en restaurang som blivit utsedd till Östergötlands bästa flera gånger. Under alla sina år har han mött många gäster och lyssnat till olika åsikter om maten.

– Det finns de som ska lära en att laga mat. Det har jag flera stycken som ska göra. Jag har haft de som säger att jag ska ha lite grädde i rödvinssåsen. Man har inte grädde i en rödvinssås. Det vet 90 procent av befolkningen, säger Magnus Levin.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om