Yngre ska lockas till långloppet runt Vättern

Ett partneravtal mellan världens största cykellopp och ett mediabolag ska få fler yngre att cykla Vätternrundan.

Fler unga cyklister och en satsning för folkhälsan. Det är målet med ett nytt avtal mellan Vätternrundan och NTM Media AB.

Fler unga cyklister och en satsning för folkhälsan. Det är målet med ett nytt avtal mellan Vätternrundan och NTM Media AB.

Foto: Thomas Augustsson

Motala2024-04-04 10:05

Vätternrundan och NTM Media, där MVT ingår, har tecknat kommersiellt partneravtal. Tre år framåt kommer man samverka, tillsammans med NTM:s reklambyrå Fluid, för att nå nya målgrupper och få fler unga att cykla loppen under cykelveckan i juni.

– Det är en spännande resa vi har framför oss, säger Oskar Sundblad, Vätternrundans vd, som hoppas att samverkan ska inspirera till rörelse och stärka folkhälsan.

NTM:s marknadschef Johan Mattisson håller med och säger:

– Vi är väldigt glada över att få chansen att stötta Sveriges främsta folkhälsoarrangemang.

Utlottning av startplatser blir ett sätt att locka nya cyklister. MVT kommer ha sedvanlig bevakning av loppen och Vätternrundan.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!