Vadstenas konsumenter får hjälp – av Motala

Konsumentrådgivningen i Motala breddar sitt område. Från och med i höst ska man också hjälpa Vadstenaborna.

Vadstenabor kan i höst ringa Motala för hjälp i konsumentfrågor.

Vadstenabor kan i höst ringa Motala för hjälp i konsumentfrågor.

Foto: Fredrik Sandberg/TT

Vadstena2017-07-06 05:30

Motala och Vadstena kommun har tecknat ett ettårigt avtal om att Motalas konsumentrådgivare också ska assistera konsumenter i grannkommunen. Totalt avsätts 4,5 timme i veckan för Vadstenabornas räkning. Två timmar i veckan ska man därför finnas tillgänglig på biblioteket i Vadstena. Dessutom ska man få tillgång till Motalas telefontid vilket i dag handlar om cirka tio timmar i veckan.

Det man kan få hjälp med är köp av varor och tjänster samt råd vid reklamation och tvistlösningar.

Kostnaden för insatsen ligger på 68 000 kronor och dessutom tillkommer resekostnader.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om