DÀrför har RosengÄrd tagit initiativet att införa publiklÀktarskyltar, sÄ kallade "pappskallar", pÄ Malmö IP. Planen Àr att supportrarna ska kunna ta en bild pÄ sig sjÀlva som ett företag sedan kommer trycka upp och sÀtta ut pÄ lÀktaren.
ââJag tycker det Ă€r ett vĂ€ldigt kreativt alternativ frĂ„n nĂ€r satsningen började och det Ă€r ett sĂ€tt att skapa nĂ€rvaro trots att man inte Ă€r dĂ€r, sĂ€ger klubbchefen Jenny Damgaard till Fotbollskanalen.
De regerande mÀstarna blir dÀrmed först i Sverige med att köra med fiktiv publik.
Tyska Bundesligaklubben Borussia Mönchengladbach lanserade för nÄgra veckor sedan en supporterkampanj dÀr de placerade ut drygt 12 000 pappfigurer pÄ sin hemmaarena.