Beckne: "Det är fredagar med mat och dryck som lockar"

IFK Motala har tappat pengar i publikbortfall i år. Men det vägs upp av stöd från sponsorer som är trogna Motalaklubben.

IFK Motalas Albin Bjerkegren jublar efter ett mål, men glest som oftast på K bygg arenas läktare. Pär Beckne kommenterar publikfrågan efter säsongen.

IFK Motalas Albin Bjerkegren jublar efter ett mål, men glest som oftast på K bygg arenas läktare. Pär Beckne kommenterar publikfrågan efter säsongen.

Foto: Jens Bollius

Bandy2023-02-16 14:22

Men 647 i snitt på tolv hemmamatcher i vinterns elitserie, bara Frillesås har lägre åskådarantal, och 594 på enda slutspelsmatchen är inte IFK nöjt med. Men klubbchefen Pär Beckne säger att det funderas på publikfrågan varje dag.

– Det är konkurrens och det krävs så mycket i dag, och vi har en arena från 80-talet. Vi hittar ingen röd tråd i det, med veckodag, motstånd och klockslag. Det är fredagar med mat och dryck som lockar. Restaurangerna lockar, säger Pär Beckne.

Bandyns hela elitserie har 1267 i publiksnitt och Östergötlands representant IFK Motala har alltså hälften av det. De flesta andra lag lockar mer.

– Vi jobbar med olika saker, centralt också, säger Pär Beckne.

Karta: K Bygg Arena
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!