Nyheterna som lyft Vätternrundan

Cykelfesten förändras och utvecklas. Nu handlar det för Vätternrundan om att sätta förändringarna.

Vätterrnundans marknadschef Ulrika Smith Svenstedt menar att många förändringar av cykelfesten är gjorda och nu handlar det om att sätta dem.

Vätterrnundans marknadschef Ulrika Smith Svenstedt menar att många förändringar av cykelfesten är gjorda och nu handlar det om att sätta dem.

Foto: Jens Bollius

CYKEL2018-06-14 18:30

– Nu gräver vi där vi står, säger marknadschefen Ulrika Smith Svenstedt under "halvtid" av cykelveckan.

Sporten tar ett snack med Smith Svenstedt i mitten av festen. Fem event är körda, tre är kvar. Plus höstens bike games då.

Det händer massor med Vätternrundans palett av lopp och med den nya satsningen på nyanlända känns det som att snart finns det ett cykellopp i Motala för alla, vilken sorts människa du än är.

Vätternrundan har i år satsat på en ny dag för barnen, en ny bansträckning för MTB och ett nytt lopp där elcyklar är tillåtna. Med mera.

– Vi upplever att det tagits emot bra, våra nyheter. Fler kan vara med än tidigare, många som inte kunnat starta tidigare. Dessutom märker vi att det finns en stor efterfrågan på MTB, säger Ulrika Smith Svenstedt som ni möter i en videointervju.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!